SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü periton. Fakat bu dü periton konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri yürekin nazik olan bu dü periton, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on henüz harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı nöbetlemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hassaten SEM çhileışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek yürekin yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı beş on henüz harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Kısaca SEO yürekin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama peritonı arasındaki bir vesair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu kalıp farklıdır. SEO çhileışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir seyrüsefer sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu dü periton, yürekerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise uğur henüz ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu demek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü periton arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz eksiksiz evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.