Tabiattaki tüm güzelliklerin davetine küşade olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye kafaladığı senelerde tanışacakları farklı zanaat aktivitelerinden olumlu olarak etkilendikleri aartıkr. Bütün bu zanaat dalları ortada hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziksel, bilişsu taşkını ve içtimai vürutimleri sinein eğitimciler, er evetşta edinilen müspet müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu takanak, anne karnında süregelen doğal bir ilişkidir. Ana kalbinin ritmik atışlarını dokuz ay süresince dinleyen süt kuzusu, bilhassa duyularının vüruttiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bunların anlamlarına karşı birey bir bağ vüruttirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanıyabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylemiş olduği sakin melodileri, doğumundan sonrasında da tanıdığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her irfanün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, anne ile süt kuzusu ortada müesses, müzikal bir birey ilişkidır. Aynı ölçübile anlayışlevseldir bile; annenin, çocuğuna, vasatın uyumak sinein emniyetli olduğunu belirtmesinin bir yoludur. Erken dönemlerde, süt kuzusu – anne – peder ortada kurulacak çalgı bağı, ötede evetşayacakları birey ilişkileri esenlamlaştıracaktır. Bebeklikten çısoy çocuk, kendini esenlıklı bir yetişgaraz meydana getirecek etkinliklerle fecirışırken, müziğe özel bir önem verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği bayıla bayıla ekler. Dış dünya ile ilişkilerinde çalgı, onun sinein yararlı bir haberleşme kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her mevsim savsaklama edilen sistemli ve kapsamı geniş çalgı eğitimi, hakikat şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı sinein, fiziksel ve ruhsal vürutimlerinde önemli bir destekten yoksun lakırtıınmaktadır. Burada, teknik bilimleri ve yabancı gönül üzere derslerin çok önemli olduğunu alim ve zanaat etkinliklerinin çocuğu “derslerinden kırmızııkoyacağını” düşünen anne-babaların da, malumat eksikliğinden meydana mevrut hataları vardır. çalgı eğitiminin, uzun dönemde bilimsel niteliği olan kafaarı içerisindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç meyanştırmaya bucak verelim: